Chocolate Covered Sesame Balls

Kamis, 30 Desember 2010

ba'da magrib

ba'da magrib tadi kusempatkan melihat langit
mencari tentram seperti biasa

ketenangan tetap jelma dalam lukisan gulita
kelap kelip merah juga biru
lalu aku bertanya;
apakah langit tau tentang kekalutan ini?
belakangan aku tetap datang, dan hanya bisu
sekalipun senyum ini tetap memujinya

lalu aku bertanya lagi;
tidakkah aku terlalu egois
jika memaksakan kesedihan ini untuk juga mereka rasa?

tidakkah cukup keindahan itu
menentramkan hati?
haruskah aku mencela hati dan mencecar diri?

oh, aku ingin lari
menghilang dalam gulita malam
raup dalam cuaca yang tak tenang

ba'da magrib tadi kusempatkan melihat langit
mencari tentram seperti biasa


tapi tiada

26122010 - 30122010

5 komentar :

  1. wis lagi sedih ya?
    ada apa kah?

    BalasHapus
  2. amiie.. ^__^

    masi lama kah pulang??!

    BalasHapus
  3. bentar lagi wis,, 59 hari lagi..

    ada apa wis?
    rahmi siap menampung keluh kesah wis..cerita aja *romantis mode* =D

    BalasHapus
  4. wah, 2 bulan lagi yaa.. :D
    nti kalo amie dah di banda, kabari ya..
    insyaAllah skali waktu wis ke banda, mu ngurusi motor yang mu dijual ntu.. mudah2an kita ketmu yaa. amiin

    hohoho.. so swiiiiiiit.. :D

    BalasHapus
  5. iya nii..jumpa donkk..
    Insya Allah, kl rahmi uda di banda ke rumah ya..
    ato balen rahmi makan2,, rahmi ga nolak ="> =D
    hihi..rahmi emank sweet gituu..*duh, maap bnyk bcanda^^*

    BalasHapus